forkeratea

Διαβάζοντας το άρθρο της κας Λώρης Κέζα, στο ΒΗmagazino της Κυριακής 3 Φεβρουαρίου 2013, με τίτλο : «Σκανδιναβοί και Αρβανίτες»,[1] διαπίστωσα απ’ αρχής την προσπάθεια να φορτωθεί στις πλάτες μιας ολόκληρης κατηγορίας Ελλήνων πολιτών η κακοδαιμονία της σύγχρονης Κρατικής πραγματικότητας και η αναποτελεσματικότητα ενός Κράτους που αντί να διδαχτεί από τις λανθασμένες επιλογές του, υπερθεματίζει επιμένοντας σε αυτές. Με σκωπτικό και προσβλητικό ύφος στοχοποιούνται οι  Έλληνες αρβανίτες, ως οι «πτωχοί το πνεύματι» που αδυνατούν να καταλάβουν το καλό της κοινωνίας και αντιστέκονται στις εξελίξεις που θα μας αναβαθμίσουν σε Σκανδιναβία του Νότου.



Ως αρβανίτης, απαντώ σε δεύτερο ενικό πρόσωπο – με αυτή στην ανοικτή επιστολή –  στην αρθρογράφο που με  περιπαικτικό τρόπο και ανιστόρητα προσβλητική διάθεση επιτίθεται στο γένος μας.  
Πριν παραλληλίσεις τους ανθρώπους – πίθηκους με τους αρβανίτες, θα έπρεπε να κάνεις μια μικρή βουτιά, έστω ένα διαφωτιστικό ”ντους” στη νεότερη και σύγχρονη ιστορία του τόπου μας. Ίσως να διαπίστωνες  την προσφορά των αρβανιτών σε όλους τους αγώνες του Ελληνισμού, αλλά και τη σχέση επιφανών αρβανιτών με την ανάπτυξη της χώρας.
Αντ’ αυτού διολισθαίνεις σε μια σειρά προσβλητικών ανακριβειών, προσπαθώντας να υπηρετήσεις τον τίτλο της στήλης ”περιπαικτικά” και μάλλον τιμάς τις διαπιστώσεις του Δαρβίνου που τόσο θερμά επικαλείσαι.
Οι κάτοικοι των Μεσογείων, οι  «αρβανίτες ωρέ» – όπως εσύ τους βάζεις να αναφωνούν – άνθρωποι του μόχθου, ξεχασμένοι στο πλάι της Αττικής, ήρθαν στο επίκεντρο της προσοχής των ΜΜΕ, όταν διεκδίκησαν τα αυτονόητα.
Προσπάθησαν και πέτυχαν να προασπίσουν την υγεία αυτών και των παιδιών τους και την προστασία ενός επιπέδου διαβίωσης που εσύ και αρκετοί  άλλοι θεωρείτε αδιανόητη συνθήκη για ανθρώπους – πιθήκους, όπως με αρκετή σαφήνεια υποδηλώνεις στο άρθρο σου.
Μιλάς για τις χωματερές της Αττικής, ξεχνώντας ή παραβλέποντας το γεγονός ότι και στα Λιόσια οι κάτοικοι που ταλαιπωρούνται όλα αυτά τα χρόνια από τα σκουπίδια, είναι και αυτοί αρβανίτες, αλλά και  στο Γραμματικό πάλι αρβανίτες κατοικούν και όχι «Σκανδιναβοί» σαν και αυτούς που φέρνεις ως παράδειγμα.
Δυστυχώς, το νεοελληνικό κράτος από τα μέσα της δεκαετίας του ‘30 κατόρθωσε να μας αποσπάσει από τις παραδόσεις και τη γλώσσα μας, ενώ παράλληλα ταυτιστήκαμε με το αναχρονιστικό και το  αμετανόητα ξεροκέφαλο.
Κρατήσαμε, όμως, την έννοια της μπέσας και της αξιοπρέπειας.
Προφανώς σου είναι άγνωστες  ή ακατανόητες αξίες, αφού η «στρατηγική» της εκάστοτε εξουσίας είναι για σένα, πάνω  από τις ανάγκες και  τα δικαιώματα κάθε μικρής ή μεγαλύτερης τοπικής κοινωνίας.
Αφού λοιπόν θεωρείς πως πρέπει να διαγκωνιζόμαστε για την επιλογή εναπόθεσης των απορριμμάτων στη γειτονιά μας, γιατί δεν εισηγείσαι στο Δήμαρχο της περιοχής που κατοικείς να ζητήσει να επιλεχθεί ο Δήμος σου σε αυτή την ευεργετική χωροθέτηση.
Είναι βέβαιο ότι το ζήτημα των σκουπιδιών  αποτελεί κορυφαίο πρόβλημα και ως τέτοιο, πρέπει να τύχει μιας σοβαρής και σύγχρονης αντιμετώπισης και όχι της πρακτικής  του «ξεφορτώματος» εκεί όπου βολεύει Κράτος και εργολάβους, με την παράλληλη συκοφάντηση και γελοιοποίηση όλων όσων αντιδρούν.
Μπορεί για παράδειγμα να επιλεχθούν χώροι που δε θα υποβαθμίζουν τη ζωή καμίας τοπικής κοινωνίας, μακριά από κατοικημένους και καλλιεργήσιμους  χώρους και σίγουρα να υιοθετηθούν σύγχρονες πρακτικές ανακύκλησης και επαναχρησιμοποίησης των απορριμμάτων ως αξιοποιήσιμη ενέργεια.
Ψιλά γράμματα, θα σκεφτούν οι ιθύνοντες, αφού υπάρχει η γη της Ανατολικής Αττικής, για να επαναλάβουμε το μοντέλο της υποβάθμισης.
Αρβανίτες λοιπόν  είναι αυτοί που αντιδρούν στην επιβολή του Κράτους , το οποίο εφαρμόζει το αρβανίτικο «άστε ντούα», για  να υποβαθμίσει τη γη και τη ζωή τους.
Προτού, σου ζητήσω να ψάξεις τις δικές σου αρβανίτικες ρίζες, όπως τουλάχιστον το επώνυμό σου καταδεικνύει, θα ήθελα να αναλογιστείς τις συνέπειες μιας ξεπερασμένης διαδικασίας ταφής των απορριμμάτων που μόνο αρνητικά αποτελέσματα μπορεί να έχει για το ανθρωπογενές περιβάλλον και για το οικοσύστημα. Αντιθέτως   πλειοδοτείς υπέρ μιας εσφαλμένης επιλογής, θολώνοντας τα νερά με παραπομπές στο Σκανδιναβικό μοντέλο αξιοποίησης των σκουπιδιών που καμία σχέση δεν έχει με αυτό που προωθεί η Ελληνική Πολιτεία.   
Τελειώνοντας θέλω να σου υπενθυμίσω  – και αν δε το γνωρίζεις να το μάθεις –  ότι  αυτοί που ζητάς κάποιος «Δαρβίνος του μέλλοντος» να τους κάνει αντικείμενο μελέτης με θέμα: «πως οι άνθρωποι  εξελίχθηκαν σε πίθηκους» είναι απόγονοι και συνεχιστές της φάρας ανθρώπων, όπως οι Ανδρέας Μιαούλης,  Οδυσσέας Ανδρούτσος, Μάρκος Μπότσαρης, Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, Κίτσος Τζαβέλας, Αλέξανδρος Κορυζής, Νικόλαος Κριεζιώτης,  Κουντουριώτιδες, Πέτρος Βούλγαρης, αλλά και Νίκος Εγγονόπουλος, Χατζηκυριάκος – Γκίκας και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Β’ και πάμπολλοι ακόμα που τιμούν την έννοια της Ελευθερίας και της αγάπης στην Πατρίδα.
Αν παρόλα αυτά δε θέλεις ή δε μπορείς να καταλάβεις την καταστροφική «αξία» αυτών που γράφεις, τότε ο «Δαρβίνος του μέλλοντος» που τόσο επιτακτικά επικαλείσαι, αλλού αξίζει να στρέψει το βλέμμα του! 
Τα λεκτικά σκουπίδια είναι πολλές φορές πιο δύσοσμα και ιοβόλα από υλικά απορρίμματα.  
Κώστας Καλλιανιώτης
Πρόεδρος Συλλόγου «Καβοντόρου Γη»
***
Υ.Γ. Για μία ορθολογική, τεκμηριωμένη, σοβαρή  και πλήρη ανάλυση του τι πήγε (και τι πάει) να εφαρμοστεί από την διαπλοκή στην Κερατέα, δείτε εδώ: http://antixyta.blogspot.gr/2010/01/blog-post.html

[1] To “πόνημα” της ανεξερεύνητης “κυρίας” Κέζα (την ύπαρξη της οποίας αγνοούσα και θα συνεχίσω να αγνοώ στο επόμενο δευτερόλεπτο) βρίσκεται εδώ:http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=496547&h1=true#commentForm

Σκανδιναβοί και Αρβανίτες
Οι Σουηδοί εισάγουν σκουπίδια από τη Νορβηγία. Γιατί όχι και εμείς;

Ηταν μια φορά ένας δήμαρχος καλός, από αυτούς που κανακεύουν τους ψηφοφόρους τους. Οταν λοιπόν του ζήτησε η πολιτεία να βρει χώρο για τη διαχείριση σκουπιδιών, εκείνος δήλωσε ότι τον βρήκε. Αναφέρθηκε σε μια έκταση 50 στρεμμάτων που είχε κάποτε παραχωρήσει μια γαλλική εταιρεία στους κατοίκους της περιοχής. Τον βρήκε τον χώρο, αλλά όχι και τη λύση για την υλοποίηση του έργου. Τα 50 στρέμματα είχαν γίνει πλέον αμπελώνας. Τι να κάνει, να ξεριζώσει τα φυτά; Ενας ευσυνείδητος δήμαρχος δεν ξεριζώνει φυτά.
Ο καλός δήμαρχος υπεισήλθε σε λεπτομέρειες. Η έκταση είχε καταπατηθεί από συμπολίτες του. Οι αμπελώνες ήταν δημόσιος χώρος που έγινε ιδιωτικός με τη νομιμοποιητική φράση «έτσι θέλω». Ο δήμαρχος αυτός, που μεγαλουργεί με τη γενναιοδωρία του, έχει συγκροτημένη πρόταση για τα σκουπίδια: «Αν δεν γίνει αυτό που θέλουμε εμείς, δεν θα γίνει τίποτα». Μη βγάλετε βιαστικά συμπεράσματα. Η ιστορία αυτή δεν έρχεται από τα βάθη του Τρίτου Κόσμου. Αφορά δήμο δίπλα σε ευρωπαϊκή πρωτεύουσα – τρομάρα μας. Αφορά την ένδοξη Ανατολική Αττική, εκεί που παρανομούν και αρθρώνουν το απόλυτο δικαιολογητικό: «Εμείς είμαστε Αρβανίτες, ωρέ».
Από τα δεδομένα προκύπτει ένα θεμελιώδες ερώτημα: Οσο δεν γίνεται αυτό που θέλουν, τι γίνονται τα σκουπίδια; Μήπως τα τρώνε; Μήπως τα καίνε; Μήπως τα θάβουν ή τα στέλνουν σε άλλους δήμους; Γιατί είπαμε, άμα είναι κάποιος Αρβανίτης δεν είναι ίσα κι όμοια με τους άλλους, πόσω μάλλον με τους Ρομά. Εχει βεβαίως και τα δίκια του ο δήμαρχος. Στις χωματερές της Αττικής έχουν θαφτεί τόνοι ων ουκ έστιν αριθμός σκουπιδιών από την Πελοπόννησο. Οι Αρβανίτες θα ντραπούν, που είναι και κοντοχωριανοί;
Η Ανατολική Αττική έγινε διάσημη για τα σκουπίδια της. Παίρνει το στέμμα του σκουπιδαριού. Εχει βεβαίως υπηκόους παντού στην επικράτεια. Διατρέχουμε την ειδησεογραφία των τελευταίων ημερών. Κορυφαία είδηση οι μάχες Αστυνομίας και κατοίκων στη χωματερή της Φυλής. Και άλλες, αναρίθμητες ειδήσεις για κάδους, από άλλα μέρη. Ο Αλφειός γέμισε σκουπίδια, καθώς ο αντιπεριφερειάρχης νομιμοποίησε χωματερή στις όχθες του ποταμού. Στη Λυκόβρυση λειτουργεί χωματερή για ογκώδη αντικείμενα στον χώρο του μισοτελειωμένου κλειστού γυμναστηρίου. Στη Φήκη Τρικάλων 5 στρέμματα μετατράπηκαν σε χωματερή νεκρών γουρουνιών. Στη χωματερή του Σκοπού στη Ζάκυνθο οι βροχοπτώσεις προκάλεσαν κατολίσθηση των σκουπιδιών.
Δεν περνά εβδομάδα χωρίς μια τέτοια είδηση που επιβεβαιώνει πόσο ασυνείδητοι είναι οι Ελληνες. Επί δεκαετίες αναλώνονται στον σχεδιασμό χώρων διαχείρισης, ενώ ο πλανήτης έχει μεταβεί σε άλλη φάση, στην αξιοποίηση των απορριμμάτων. Η ανακύκλωση φέρνει χρήμα και προσφέρει ενέργεια. Στη διεθνή ειδησεογραφία το σκουπίδι προκαλεί αισθήματα περηφάνιας και όχι ντροπής. Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM πραγματοποίησε πτήση αεροσκάφους με καύσιμα από τηγανόλαδο. Το λάδι συγκεντρώθηκε σε ειδικούς κάδους από χώρους εστίασης. Κωδικό όνομα: βιοκαύσιμο.
Οι Σουηδοί παράγουν ηλεκτρισμό από τα σκουπίδια τους: η κεντρική μονάδα παραγωγής ενέργειας στην Ουψάλα επαρκεί για το 20% των αναγκών 250.000 νοικοκυριών. Εκεί συμβαίνει το αντίθετο από το ελληνικό φαινόμενο: Ανακυκλώνουν τόσο φανατικά ώστε να μη μένει σκουπίδι για αξιοποίηση. Με την ανακύκλωση αξιοποιείται το 96% των απορριμμάτων οπότε τα λίγα που περισσεύουν, ως μη ανακυκλώσιμα, δεν επαρκούν. Ετσι εισάγουν σκουπίδια από τη Νορβηγία.
Ανήκουν σε κάποια ανώτερη φυλή οι Σκανδιναβοί που έχουν χωματερές πιο καθαρές από τα δικά μας νοσοκομεία; Είναι δυνατόν να υπάρχει φυλή ανώτερη από εκείνη των Αρβανιτών; Αυτό θα το διερευνήσει ένας Δαρβίνος του μέλλοντος, σε μελέτη με θέμα «Πώς οι άνθρωποι εξελίχθηκαν σε πιθήκους». Παρεκτός κι αν διαδοθούν οι βασικές αρχές της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης, ως βασικές αρχές πολιτισμού. Προσώρας, τα οφέλη από την οικιακή διαχείριση των σκουπιδιών κρατιούνται ως επτασφράγιστα μυστικά. Οι δήμαρχοι προτιμούν να πληρώνουν πρόστιμα, προτιμούν να παίζουν το ιδιότυπο παιχνίδι «προσλαμβάνω και απολύω υπαλλήλους καθαριότητας» παρά να ζητήσουν από τους δημότες να πετούν αλλού το χαρτί και αλλού τα αποφάγια. 

Πηγές: